Termen
|
Definitie
|
A
|
|
| ABUNAI |
Periculos |
| AGATSU |
’Victorie asupra sinelui. |
| AI |
Iubire, Armonie sau Uniune. |
| AI HANMI |
Cel care ataca si cel care se apara au acelasi picior in fata. (Vezi GYAKU HANMI). |
| AI UCHI |
Ucidere reciproca. |
| AIKI |
Armonizarea din punct de vedere fizic si mental cu atacatorul. |
| AIKI BUDO |
Numele dat artei de O-Sensei intre sfarsitul anilor 1930 si inceputul anilor 1940. |
| AIKI JO |
Baston folosit in Aikido (aprox. 1,25 m lungime). Exista multe stiluri de jo, dar AIKI JO se refer |
| AIKI JUJUTSU |
Termen folosit ocazional pentru forma de jujutsu predata de O-Sensei in anii 1920 si la inceputul |
| AIKI KEN |
Sabie folosita in Aikido, influentata de sabia din KASHIMA SHINTO RYU. Exista multe stiluri de sab |
| AIKI NO IE |
Casa Aiki. |
| AIKI NO KURAI |
Se refera la cea mai inalta constientizare a aiki, in care viata unei persoane devine o oglinda li |
| AIKI O KAMI |
Marele Spirit al Aiki. |
| AIKI TAISO |
Exercitii Aiki; se refera la diferite momente si exercitii de armonizare inaintea antrenarii in te |
| AIKIDO DE CHIKARA WO NUKERU DESU |
KUDEN al lui O-Sensei referitor la modul in care trebuie sa elimini sau sa uiti de forta atunci ca |
| AIKIDO GA AGERU DESU |
De asemenea AIKIDO GA AGERU KOTO DESU insemnand Aikido inseamna a da sau Aikido este daruire |
| AIKIDO GA GORITEKI DESU |
KUDEN al lui O-Sensei insemnand Aikido este rational. Aceasta se refera la faptul ca tehnicile A |
| AIKIDO GA INORI BUDO |
KUDEN al lui O-Sensei insemnand “Aikido (Budo) este rugaciune in miscare”. |
| AIKIDO GA KAKUDO DESU |
KUDEN al lui O-Sensei insemnand “Aikido este despre unghiuri“. Intotdeauna trebuie sa ai grija la |
| AIKIDO GA KANNAGARA NO MICHI DESU |
KUDEN al lui O-Sensei tradus aproximativ ca “Aikido este Calea Zeilor“. |
| AIKIDO NI SUNDE IMASU |
KUDEN al lui O-Sensei insemnandca trebuie sa “Traiesti Aikido”. Persoana trebuie sa reflecte in vi |
| AIKIDO SHINBUN |
Ziar de Aikido. Un newsletter lunar publicat in japoneza de AIKIKAI HOMBU DOJO din aprilie 1959. D |
| AIKIKAI |
Asociatia de Aikido. |
| AITE |
Partener, oponent. |
| AITE NO KI WO YOBIDASU |
De asemenea AITE NO KI WO DASU, insemnand “a chema ki-ul oponentului”. Este cazul in care se ini |
| AMENOMINAKANUSHI OMIKAMI |
A deveni un singur corp cu Marele Univers. |
| ARIGATO |
Multumesc. |
| ASHI |
Picior. |
| ASHI SABAKI |
Miscari de picioare. |
| ATAMA |
Cap. |
| ATAMA NO MAWE KARA |
KUDEN al lui O-Sensei care se refera la miscarea in HASSO GAESHI USHIRO UCHI unde lovitura finala |
| ATAMA WO IRENAI |
Se refera la o metoda de executare a MOROTE DORI KOSHI NAGE. Tradus aproximativ ca “Nu poti sa tre |
| ATAMA WO IRERU |
Se refera la o metoda de executare a MOROTE DORI KOSHI NAGE. Tradus aproximativ ca “Poti sa treci |
| ATARASHII |
Nou. |
| ATARASHII HENKA |
Variatie noua. |
| ATEMI |
Lovitura. Folosita pentru a distrage sau dezechilibra atacatorul in timpul executarii unei tehnici |
| AWASE |
Miscare de armonizare; de la verbul awaseru: a armoniza. Folosit frecvent in Aikido pentru a evoca |
| AYAGAESHI |
Pas ca in practica YOKOMEN UCHI. Din MIGI HANMI, piciorul stang (piciorul din spate) paseste inain |
| AYUMI |
(1) Mers; (2) Progres, derulare. |
| AYUMI ASHI |
Mers obisnuit normal, in care picioarele se misca inainte alternative. |
B
|
|
| BOKKEN |
Sabie de lemn, facuta de obicei din lemn de stejar. Folosita ca sabie de antrenament. |
| BU |
Martial |
| BUDO |
Calea Martiala; Arta Martiala. Modul de viata prin aplicarea principiilor artelor martiale. |
| BUDOKA |
Practicant de arta martiala; Artist Martial; elev BUDO. |
| BUJUTSU |
Toate metodele de lupta ale lui BUSHI (Razboinic), sau ale SAMURAIULUI. |
| BUKI |
Arma; brate; ordonanta. |
| BUKI WAZA |
Tehnici de lupta cu arme in Aikido care se refera la tehnicile executate cu AIKI JO si AIKI KEN. |
| BUSHI |
Razboinic (BU Razboi / Martial, SHI persoana). BUSHI trebuie folosit atunci cand se vorbeste |
| BUSHIDO |
Codul de comportament feudal-militar japonez. Calea Razboinicului (BUSHI Razboinic, DO Calea |
C
|
|
| CHIKAI MAAI |
Distanta apropiata sau distanta mica. In studiul Ken, se refera la Kamae in care sabiile lui U |
| CHIKARA DE MOTSU |
Iau cu putere. Al 4-lea dintre exercitiile de baza SUWARI WAZA RYOTEDORI KOKYU HO. |
| CHIKARA GA ZERO DESU |
KUDEN al lui O-Sensei care semnifica Puterea este zero. |
| CHINKON KISHIN |
Intoarcerea la divin’; calmeaza sufletul, intoarce-te la Dumnezeu’; Intoarce-te la divin prin l |
| CHOKU |
Direct; imediat. |
| CHOKUSEN NO IRIMI |
Intrare directa tehnica irimi in care se intra direct in spatele partenerului. |
| CHOKUSETSU |
Direct; imediat. |
| CHOKUSETSU |
Direct; intermediar. |
| CHOTTO MATTE KUDASAI |
Va rog sa asteptati un moment |
| CHUDAN KAMAE |
Garda de mijloc; se refera la pozitia in care sabia este tinuta intinsa in exterior din centru si |
D
|
|
| DACHI |
Garda, postura. |
| DAI |
Mare;De baza. Se refera la forma de baza a unei tehnici, de exemplu DAI IKKYO. |
| DAIHYO |
Reprezentant. |
| DAIJOBU |
Sigur, in regula, OK. |
| DAIRI |
Reprezentant de varf sau cu experienta. |
| DAITO-RYU JUJUTSU |
Inainte, DAITO-RYU AIKIJUJUTSU. Arta martiala veche facuta cunoscuta de Maestrul Sokaku Takeda pan |
| DAME |
Gresit, rau, incorect. |
| DAN |
Grad sau rang. Incepand cu primul grad de centura neagra (SHODAN). Introdus pentru prima oare |
| DAN KAI TEKI NI |
Literal grad timp in momentul in care, deci traducerea corecta este atunci cand practice pa |
| DANTAI |
Organizatie; asociatie. |
| DO |
Calea. In Japonia, orice arta practicata pentru dezvoltarea atat a tehnicii cat si a maturitatii s |
| DOGI |
Uniforma de antrenament. De asemenea GI sau KEIKOGI. |
| DOJO |
Sala de antrenament Locu iluminarii sau Locul Caii. |
| DOJO CHO |
Director al DOJO-ului. |
| DOKA |
Cantece sau poeme. |
| DOKI |
A elibera. |
| DOMO ARIGATO GOZAIMASU |
Va multumesc foarte mult. Spus de obicei partenerului dupa terminarea antrenamentului. De asemen |
| DOSHU |
Conducator al Caii. Termen care desemneaza conducatorul unei scoli sau a unui grup. In Aikido prim |
| DOZO |
Va rog; cu placere. Uneori dupa ce sensei a terminat demonstrarea tehnicii si doreste sa arate ca |
| DOZO YOROSHUKU |
Imi pare bine sa va cunosc. |
E
|
|
| ENBUKAI |
Demonstratie publica. |
| ENTEN JIZAI |
Libertatea miscarii. |
| ERI |
Gat; guler; rever. |
| ERI DORI |
Prindere de guler sau rever |
F
|
|
| FUDOTAKI |
Cascada unde O-SENSEI este vazut antrenandu-se in fotografii de la IWAMA. |
| FUKKA |
Stand cu picioarele incrucisate. |
| FUKU SHIDOIN |
Instructor asistent. |
| FUNA KOGI |
Persoana care manuieste vaslele in barca. |
| FUNA KOGI UNDO |
Exercitiu de vaslire (TORI FUNE). Bazat pe conceptul manuirii vaslelor intr-o barca, exercitiul es |
| FURI TAMA |
Strangere de mana. |
| FURIAGERU |
A ridica deasupra capului. |
| FURIKABURU |
A tine ridicat (ex. o sabie); a agita. O pozitie luata din IAIDO de O-Sensei incare sabia este rid |
| FURUI |
vechi |
| FUTARIGAKE |
Aparare impotriva a doi oponenti. |
G
|
|
| GAESHI |
Reactie. |
| GANSEKI |
Stanca mare. |
| GANSEKI OTOSHI |
O lovitura realizata prin ridicarea lui UKE pe umeri; tradusa ca “Rasturnarea unei stanci mari”. |
| GARAMI |
Control. |
| GASSHUKU |
Tabara de antrenament. |
| GEDAN |
Inferior – din pozitia cu sabia tinuta jos (sau GEDAN NO KAMAE). |
| GERI WAZA |
Tehnici realizate impotriva atacurilor de picior. |
| GI |
Atitudine. De asemenea KEIKO GI uniforma de antrenament. |
| GO |
Numarul cinci (5). Inseamna de asemenea dupa. |
| GO NO SEN |
Sincronizarea care este deseori folosita in BUDO atunci cand se raspunde unui atac. In AIKIDO, un |
| GOCHISO SAMA |
Spus de obicei dup ace se termina de mancat (vezi si ITADAKI MASU). |
| GODAN |
Al 5-lea grad de Centura Neagra. |
| GOKYO |
A cincea invatatura sau al cincilea principiu. Termenul japonez este UDE NOBASHI (Forma de Intinde |
| GOKYU |
Al 5-lea grad Kyu. |
| GOMEN NASAI |
Imi pare rau |
| GUCHI |
Inseamna literal gura’; ca in SODE GUCHI DORI care inseamna prinderea de marginea manecii sau m |
| GYAKU |
Invers, opus. |
| GYAKU HANMI |
Garda inversa sau opusa; situatia in care atacatorul si aparatorul formeaza o imagine in oglinda. |
| GYAKU TE UCHI |
Se refera la modul de prindere a JO in KAESHI TSUKI, cu mana intoarsa (cu degetul mare indreptat i |
| GYAKU YOKOMEN |
YOKOMEN invers ca in al 10-lea JO SUBURI. |
H
|
|
| HA |
Lama unei KATANA. |
| HACHI |
Opt. |
| HACHIDAN |
Al 8-lea grad de Centura Neagra. |
| HAGAKURE |
Cartea Samuraiului (lit. ascunderea in frunze). Yamamoto Tsunetomo a fost un samurai de la inc |
| HAI |
Da. |
| HAI DOZO |
Da, va rog sa executati aceasta tehnica. |
| HAI YAME |
Va rog sa asteptati un moment. |
| HAISHIN UNDO |
Exercitiu de intindere a spatelui. |
| HAJIME |
Inceput; start; origine. |
| HAJIME KUDASAI |
Va rog sa incepeti. |
| HAJIMEMASHITE |
Ce mai faceti? sau Imi pare bine sa va cunosc. |
| HAKAMA |
Fusta pliata; de obicei de culoare neagra sau albastra inchis; purtata de detinatorii de centura n |
| HAKAMA NO MUSUBI KATA |
Kata de impaturire a Hakama. |
| HAKUIKI |
A expira. |
| HAKUIKI WA MICHIBIKI |
Expira cand conduci. |
| HANA |
nas; floare |
| HANA WA SAKURA (GI) HITO WA BUSHI |
Un proverb japonez care inseamna Floarea (cea mai buna) este floarea de cires, omul (cel mai bun) |
| HANAMI |
Contemplarea florilor de cires. Exista multe varietati diferite de ciresi in Japonia, majoritate |
| HANMI |
Pozitie de garda; pozitie pregatita cu un picior ianinte inainte de executarea unei tehnici. |
| HANMI HANDACHI |
Pozitie de garda jumatate in picioare; atunci cand aparatorul este asezat (sau in genunchi) si ata |
| HANMI NO KEN KEN NO HANMI |
Concepte in care Ken din Aikido creeaza pozitia KOSHI, si invers. |
| HANSHA |
Actiune reflexa. |
| HANTAI WAZA |
Tehnici care pornesc din AI HANMI. |
| HANZEN |
Sigur. |
| HAPPO GIRI |
Taierea in opt directii cu KEN. |
| HAPPO TSUKI |
Impungerea in opt directii cu JO. |
| HARA |
Stomac, abdomen; inteles mai mult ca centrul concentrarii si energiei. |
| HARA TANDEN |
La fel ca HARA – conceptul centrului energiei; folosit sa sublinieze ca KEN trebuie intotdeauna ti |
| HARAI |
Conceptul de “exorcizare”, sau “curatare de demoni”. |
| HASAKI |
Capatul ascutit al lamei sabiei (KATANA). |
| HASSO GAESHI |
Reactie din pozitia HASSO. |
| HASSO NO KAMAE |
In JO SUBURI, se refera la o pozitie in care JO este mult ridicat si langa partea dreapta sau stan |
| HAYAI |
Viteza reala de lupta NAGE (sau UKE TACHI sau UKE JO) nu il asteapta pe UKE (sau UCHI TACHI sau |
| HENKA |
Variatie. |
| HENKA WAZA |
Variatie: 1) variatie a aceleiasi tehnici; 2) o tehnica alternativa executata pentru a finaliza o |
| HESO NO HO KARA ZENBU DEMASU |
KUDEN al lui O-Sensei care inseamna totul vine din cordul ombilical. Aceasta se refera la import |
| HIDARI |
Stanga. |
| HIDARI HANMI |
Cu piciorul stang inainte. |
| HIDARI NAGARE GAESHI |
In JO SUBURI, se refera la o reactie curgatoare spre stanga. |
| HIJI |
Cot. |
| HIJI DORI |
Prindere de cot. |
| HIJI KIME NAGE |
O aruncare executata folosind un blocaj asupra cotului lui UKE. |
| HIKARI NO KOKORO |
Inima de lumina. |
| HIMITSU WAZA |
Tehnici secrete, de exemplu KAESHI WAZA. |
| HIROI |
Lat, larg. |
| HITO E MI |
Se refera la o garda similara cu HANMI, dar in care piciorul din spate este miscat in stanga sau d |
| HIZA |
Genunchi. |
| HIZA UE DE MOTSU |
Se refera la a 5-a forma de SUWARI WAZA RYOTEDORI KOKYUHO in care UKE ii fixeaza incheieturile mai |
| HO |
Metoda. |
| HONBU |
Cartier general, sediu. |
| HONBU DOJO |
Sala de antrenament a sediului central – Termen general folosit de o organizatie. In Aikido se ref |
| HONNE |
Exista un aspect al comportamentului cultural japonez numit HONNE (radacina reala, tradus direct) |
I
|
|
| IAIDO |
Arta Iai ( a scoaterii sabiei din teaca) |
| IAITO |
Sabie de Iai |
| ICHI |
Unu. |
| ICHI BAN |
Numarul unu!, primul, sau cel mai bun. |
| ICHIBAN TOKUBETSU |
Cel mai special, sau cel mai dintre toti. |
| II DESU |
Este bine. |
| IIE |
Nu. |
| IKASU BUDO |
BUDO datator de viata. KUDEN al lui O-Sensei care inseamna ca Aikido nu este pentru lupta, este |
| IKI |
Respiratie (actul fizic al respiratiei) |
| IKIMASHO |
Sa mergem. . . |
| IKKAI |
Unu; o data. |
| IKKAJO |
Prima invatatura; termen vechi imprumutat din DAITO-RYU AIKI JUJUTSU; acelasi inteles ca Ikkyo. In |
| IKKYO |
Prima invatatura, sau primul principiu. Termenul japonez este UDE OSAE (Fixarea prin parghie asupr |
| IKKYO ISSHO, IRIMI NAGE SAN NEN |
Pracica Ikkyo intreaga viata, apoi IRIMI NAGE timp de trei ani pentru a intelege. |
| IKKYO NO KATACHI KARA |
Din modul de prindere IKKYO, ca in studiul unei forme de KOSHI NAGE din atac SHOMEN UCHI. |
| IKKYO UNDO |
Exercitiu, miscare Ikkyo. |
| IMA |
Acum. |
| IPPAN KEIKO |
Antrenament general. Ora deschisa in opozitie cu antrenament special. |
| IRERU |
A pune in. |
| IRIMI |
Miscare prin intrare. Miscare inainte directa a aparatorului in fata sau in spatele atacatorului i |
| IRIMI NAGE |
O tehnica in care aparatorul intra mai intai in spatele atacatorului, castiga initiativa si il pri |
| IRIMI TENKAN ZAHO |
Exercitiu de picioare pentru ajutor in SHOMEN UCHI DAI IKKYO URA WAZA. |
| ISHIN DENSHIN |
Din sufletul meu catre sufletul tau. |
| ISSHO NI |
Impreuna; in acelasi timp; doua miscari devin una. |
| ISSOKU ITTO NO MAAI |
La distanta de un pas, o sabie. In studiul Ken, se refera la Kamae avansata in care sabiile lui |
| ITADAKI MASU |
Atunci cand se ia masa cu cineva, o expresie spusa inainte de a manca (vezi si GOCHISO SAMA). |
| ITSUMO |
Intotdeauna. |
| ITSUMO HANMI DESU |
Hanmi este intotdeauna. Conceptul de a fi intotdeauna in HANMI prin orice miscare. |
| ITSUMO NAKA NO MAE NI |
KUDEN al lui O-Sensei tradus aproximativ ca Intotdeauna in fata centrului. Acest concept este su |
| IWAMA |
Un oras de aproximativ 15.000 de locuitori situat la 63 de mile NE de Tokyo. Acesta este amplasame |
| IWAMA RYU AIKIDO |
Termen neoficial care se refera la Aikido asa cum a fost predate in IWAMA de catre MORIHIRO SAITO, |
J
|
|
| JIGOKU KEN |
Sabia Iadului. Se refera la lovitura in stilul IWAMA in care articulatia degetului mijlociu este |
| JIME |
De asemenea SHIME. A strange sau strangula. |
| JINGU |
Altar, dar de obicei se refera la un altar important. “Gu” inseamna altar, dar se refera si la alt |
| JINJA |
Termen general care inseamna altar. Literal altar (ja) al zeilor (jin este la fel ca shin sau ka |
| JISSEN NO KEIKO |
Antrenament de lupta de strada sau tehnici in Aikido care atunci cand sunt executate par crude d |
| JIYU |
Libertate; asa cum iti place. |
| JIYU WAZA |
Antrenament in stil liber. |
| JO |
Baston, bat, lung de aproximativ 1, 25 m. Vezi AIKI JO. |
| JO DORI |
Luarea bastonului. Se refera la tehnici proiectate ca aparare impotriva atacurilor Jo. |
| JO MOCHI NAGE WAZA |
Tehnici de aruncare prin prinderea bastonului. O serie de tehnici executate atunci cand UKE ince |
| JO NO RIAI |
Antrenament intensiv in Jo incluzand aplicatiile cu Tai Jutsu si practica impotriva a doi atacat |
| JODAN |
Pozitie superioara. |
| JODAN NO KAMAE |
Pozitie de garda superioara. Se refera la o pozitie in care sabia este tinuta deasupra capului gat |
| JODO |
Arta Jo |
| JU |
Zece. |
| JU NO RI |
Principiul gentiletii. |
| JUDAN |
Al zecelea grad de centura neagra. |
| JUJI |
Cruce; incrucisat; cruciform. |
| JUJI GARAMI |
Metoda incurcarii prin incrucisare. Se refera la tehnica in care se aplica presiune pe coatele ata |
| JUJI NAGE |
Juji Garami. |
| JUKEN |
Tehnici de baioneta. |
| JUMBI TAISO |
Exercitii de incalzire. |
| JUNAN |
Flexibil. |
| JUNAN TAISO |
Exercitii de intindere. Se refera si la calisthenics. |
| JUTAI |
Al doilea nivel de Aikido. Include toate KI NO NAGARE WAZA. |
K
|
|
| KAESHI |
Intoarcere. |
| KAESHI BARAI |
Ca in miscarea realizata de ukejo in timpul celui de-al patrulea JO AWASE. |
| KAESHI UKEMI |
Cadere inainte inversa (MAE) realizata pe partea stanga atunci cand piciorul drept este inainte sa |
| KAESHI WAZA |
Raspuns la o greseala. Contra-tehnici care pot fi executate daca partenerul dvs. nu isi executa |
| KAGAMI |
Oglinda. |
| KAGAMI BIRAKI |
Sarbatorirea traditionala japoneza a Anului Nou tinuta pe 11 ianuarie. Multe dojo-uri de arte mart |
| KAGAMI WA ICHIBAN II SENSEI DESU |
Oglinda este cel mai bun SENSEI. |
| KAGARI KEIKO |
Metoda de antrenament in care se formeaza randuri si o persoana arunca fiecare membru din rand unu |
| KAI |
Intalnire; adunare; petrecere; asociatie; club. |
| KAICHO |
Presedinte (al unei societati). |
| KAISO |
Fondator. |
| KAISO KARA KUDEN DESU |
Invataturi orale de la Fondator. |
| KAITEN |
Rotatie, turatie, intoarcere. |
| KAITEN NAGE |
Aruncare prin rotatie, sau Aruncarea in roata – tehnica in care atacatorul este aruncat inainte |
| KAKUDO |
Unghi. |
| KAMAE |
Pozitie de garda; postura. |
| KAMI |
Zeitate; fiinta divina. Poate fi tradus ca dumnezeu, dar nu in sens iudaic-crestin. Dat fiind ca |
| KAMIKAZE |
Literal vanturi divine. Atunci cand Japonia era amenintata de invazie de catre trupele mongole c |
| KAMPAI |
Noroc! sau Pana la fund!. |
| KANNAGARA |
Conform invataturii lui O-Sensei, kannagara se refera la forta vietii sau fluxul universal al c |
| KANREN WAZA |
Serie de tehnici legate intre ele, dar executate in cadrul unei singure miscari. |
| KANSETSU |
Articulatie. |
| KANSETSU WAZA |
Tehnica de articulatie. |
| KANTAN DESU |
E usor. |
| KARE NO TOKORO E IKIMASU. SO SURU TO HITOTSU NI AWARU. |
KUDEN al lui O-Sensei referitor la conceptul luarii locului partenerului in timpul anumitor tehnic |
| KASHIRA |
Manerul sabiei (KATANA). |
| KASUMI WAZA |
Tehnici ale cetii. |
| KATA |
(1) Umar; (2) Forma; serie de miscari prearanjate realizate individual sau in grup; create special |
| KATA DORI |
Prindere de umar; o metoda de atac de baza in Aikido. |
| KATA MO HIJI MO KOSHI MO KIMOCHI MO SAGEMASU |
KUDEN al lui O-Sensei insemnand umar, cot, sold si simtindu-te mai jos. In MOROTE DORI KOKYU HO, |
| KATAME |
A tine sau a fixa. |
| KATAME WAZA |
Tehnici care se termina cu fixare. |
| KATANA |
Lama care taie. |
| KATATE |
O mana. |
| KATATE DORI |
Prinderea unei mainii cu o mana. |
| KATSUJINKEN |
Transformarea sabiei din conceptul de a fi sufletul samuraiului in sabia care da viata. |
| KAWA |
Rau. |
| KEGA |
Ranire; rana. |
| KEIKO |
Practica; antrenament; studiu. |
| KEIKOGI |
Uniforma de antrenament; de obicei facuta din bumbac. |
| KEN |
Sabie. |
| KEN GA TEN WO SASU HUCHU KARA KI GA KEN NO NAKA NI HAIRIMASU ATO DE HIKARI DE TERASU |
KUDEN al lui O-Sensei care se refera la miscarea SAN NO SUBURI. Tradus aproximativ, se refera la K |
| KEN NO HO |
De asemenea si KEN NO RI. Se refera la variatii ale KUMITACHI finalizate cu taiere de sabie. |
| KEN NO KAMAE |
Garda pentru practica Aiki no Ken in Buki Waza. Ken no Kamae este o pozitie naturala in care picio |
| KEN NO KIMOCHI DE |
Cu simtirea sabiei Ken. |
| KEN NO RI |
Vezi KEN NO HO. |
| KEN NO RIAI |
Antrenament intensiv in Ken incluzand aplicatiile cu Tai Jutsu si practica impotriva a doi ataca |
| KEN NO SHIMERU |
Conceptul de a tine KEN strans |
| KEN TAI JO |
Miscari care invata cum sa conectezi KEN, corp (TAI) si JO. De obicei realizate ca JO aparandu-se |
| KEN TAI JO ISSHO NI |
KEN, corp (TAI) si JO sunt impreuna / aceleasi. |
| KEN TAI KEN |
Miscari realizate ca KEN aparandu-se impotriva KEN. |
| KENGAKU |
Studiu prin observatie. |
| KENJUTSU |
Arta sau tehnica combativa de sabie. |
| KI |
Spirit; minte; inima; energie. Un concept extrem de dificil de definit si discutat, dar poate fi l |
| KI KEN TAI ICHI |
Energie-sabie-corp-unu. Conceptul realizarii unificarii dintre KI, KEN si miscarile corpului (TAI) |
| KI MUSUBI NO TACHI |
Legarea unui nod cu KI cu sabiile. Energiile lui UKE TACHI si UCHI TACHI leaga un nod folosind K |
| KI NO MUSUBI |
Impreunarea, sau legarea impreuna a KI-ului; folosit de obicei in Aikido pentru a se referi la arm |
| KI NO NAGAREI |
KI, sau flux de energie; se refera la o aplicare mai avansata a tehnicilor, in miscare, in contras |
| KI NO NAGARE WA SANDAN KARA |
In Iwama Ryu se refera la faptul ca KI NO NAGARE se aplica doar dupa nivelul SANDAN level. |
| KI NO REMA |
Faurirea KI-ului. |
| KIAI |
Strigat de lupta, sau tipat, al carui scop este sa distraga adversarul. Aceasta expulzare puternic |
| KIBISHI |
Strict. Iwama Ryu este cunoscut pentru abordarea stricta a predarii pentru a se asigura ca tehnici |
| KIHON |
Se refera la executarea unei tehnici in forma cea mai elementara. In practica kihon, nage ii permi |
| KIHON TO KINONAGARE NO KUBETSU WAKARANAI HITO II SENSEI NI NARANAI |
KUDEN al lui O-Sensei insemnand Persoana care nu poate distinge sau nu poate intelege diferenta d |
| KIHON WAZA |
Tehnici de baza. |
| KIME |
Putere; concentrare; decisiv. |
| KIMOCHI |
Sentiment (KI enerie; MOCHI substantiv a lua). |
| KIMOCHI DE |
Cu sentiment. |
| KIMONO |
Roba japoneza. |
| KIRI |
Taiere. |
| KIRI KAESHI |
Taiere prin intoarcere. Numele loviturii foarte rapide pe care uchi tachi o realizeaza in timpul |
| KIRI OROSHI |
Ploaia care taie. |
| KISSAKI |
Varful sabiei (KATANA). |
| KISSHOMARU UESHIBA |
Nascut pe 27 iunie 1921. Decedat in 4 ianuarie 1999. Fiul fondatorului si Nidai (al doilea) Aikido |
| KITAI |
Al patrulea si ultimul nivel de Aikido. Cunoscut si ca Aikido Spiritual. Se considera ca doar O- |
| KOBUSHI |
Pumn. |
| KOGA NINJA |
Sau KOGA RYU – un stil de ninjitsu. O-Sensei observa si era interesat sa cunoasca KASUMI WAZA si O |
| KOGEKI |
Atac. |
| KOHAI |
Persoana tanara / student. De asemenea SHOSHINSHA. |
| KOJIKI |
Marturii din Vechime, creata in 712 e.n.; mituri si legende povestite referitoare la originile J |
| KOKORO |
Spirit, inima. Dorinta interna, de neoprit de a face ceva. |
| KOKORO KARA |
Din inima. |
| KOKORO NO SOKO KARA KANSHAI SHIMASU |
Din toata inima, cu toata dragostea si tot respectul. |
| KOKYU |
In esenta Respiratie sau ‘Suflu’. Folosit adesea in Aikido cu sens similar celui al lui KI. A se |
| KOKYU HO |
Mod sau metoda de respiratie. Termenul se refera in Aikido la un exercitiu din sezand (SUWARI WAZA |
| KOKYU NAGE |
Aruncarea prin suflu; un termen general care se refera la o serie de tehnici de armonizare fara si |
| KOKYU NO AWASE |
Armonizarea cu partenerul in sentiment si spirit. |
| KOKYU RYOKU |
Puterea respiratiei. |
| KOSA DORI |
Ca in KOSA DORI KOTE GAESHI, partenerul prinde interiorul incheieturii mainii cu mana dreapta in A |
| KOSHI |
Solduri. |
| KOSHI ITA |
Placa din talie’; se refera la piesa rigida din spate la HAKAMA. |
| KOSHI NAGE |
Aruncarea cu soldul. |
| KOSHI SABAKI |
Miscarea circulara a soldurilor folosita in KUMITACHI si KUMIJO pentru a evita o taiere atunci can |
| KOSHI WO HIKU UDE WO NOBATSU |
Deschideti soldurile si intindeti in mod natural bratele. Concept important in dezvoltarea unei |
| KOSHUKAI |
Clasa; curs scurt. |
| KOTAI |
Primul nivel al Aikido. Include KIHON WAZA. |
| KOTE |
mica mana; antebrat (in imediata vecinatate a palmei) |
| KOTE GAESHI |
Aruncarea prin rotirea inafara a incheieturii mainii. In Aikido se aplica o presiune spre exterior |
| KOTE HINERI |
al treilea principiu de fixare (sankyo) |
| KOTODAMA |
Stiinta puterii intrinseci a cuvantului rostit (sufletul sau puterea limbii). |
| KU |
Noua. |
| KUBI |
Gat. |
| KUBI SHIME |
Strangulare prin atac din spate. |
| KUDEN |
Traditie orala; traditie; instruire orala. MORIHIRO SAITO folosea KUDEN pentru a se referi la anum |
| KUMI |
A incrucisa KEN sau JO. |
| KUMI JO |
Un set de zece miscari JO cu partener. |
| KUMI TACHI |
Un set de cinci miscari KEN cu partener. |
| KURABU |
Club. |
| KUROI |
Negru. |
| KUZUSHI |
Dezechilibrare. |
| KYO |
Conceptul predarii. |
| KYOKAI |
Asociatie; societate; organizatie. |
| KYU |
Grad or rang. Se refera la toate gradele sub primul grad de centura neagra (SHODAN). |
| KYUDAN |
Gradul noua de centura neagra. |
| KYUDO |
Arta japoneza a tragerii cu arcul. |
| KYUKEY |
Interval; Sa facem o pauza. |