You are currently viewing Aikikai Pitesti in lume Din nou la Budapesta

Aikikai Pitesti in lume Din nou la Budapesta

Proiectul Aikikai Pitesti in lume a continuat cu Budapesta,a doua oara,dupa stagiul din noiembrie 2008 cu Seishiro Endo shihan. La invitatia prietenilor din cadrul Magyar Aikikai Aikido,eu si cu Horatiu Pepenel am participat in perioada 03-04.11.2009 la seminarul international din capitala Ungariei,unde am avut prilejul sa ne pregatim sub indrumarea lui Shihan Hombu Kuribayashi Takanori(6 Dan Aikikai).

Am fost intampinati cu bucurie de catre organizatori, primitori si politicosi ca si data trecuta.Noi,cu atat mai mult bucurosi ptr. ca,sensei Kuribayashi vorbeste fluent engleza si astfel,putem sa impartasim tuturor celor interesati cunostiintele teoretice si practice dobandite.

Asadar,odata cu primul antrenament,sensei ne-a vorbit despre katai-keiko,ceea ce inseamna flexibilitatea luitori.Atacul,chiar daca este de o intensitate deosebita,cel care se apara.nu te incarca cu puterea lui uke,nu-i raspunde in acelasi mod,ci,iese din situatie printr-un corp destins(relaxat),un corp care respira tot timpul.
Totodata dezechilibrul lui Uke se produce printr-un sabaki perfect sincronizat cu atacul (intampinarea);De altfel,din atacul shomen uchi s-a descrisintrarea lui tori prin okuri ashi si exact producerea unui final concretizat in tintuirea bratului(ikkyo).Pe aceasta directie,maestrul a vorbit si despre controlul permanent al adversarului,urmarindu-l tot timpul pe acesta ce intentii are.Daca el reactioneaza,tu actionezi ,daca el reactioneaza tu actionezi si asa.tot timpul:actiune si reactiune a fost expresia  folosita.

S-a subliniat si faptul ca elevii  trebuiesc apreciati cum executa,dupa urmatoarele criterii:

1.Kamae;
2.Sabaki;
3.Kuzushi(dezechilibru);

Aceasta precizare a venit in urma faptului ca,la Hombu,se urmareste in timpul examinarilor,acest deziderat.
S-a facut referire si la instructori,in sensul ca,acestia,in timpul predarii notiunilor catre studenti,tocmai aspectele sus-mentionate sa nu le uite si sa lase deoparte spectacolul.

Sigur,sensei a si observat ca,toti ne miscam frumos,cunoastem tehnica,am mai vazut si imprumutat si alte moduri de executie,dar,se uita tot timpul de cate un element,fie ca sunt numai doua (kamae si sabaki),fie ca este executat numai kuzushi.Evident ca aceste notiuni au fost aratate pe indelete(2 ore a durat fiecare antrenament iar in total au fost 4 lectii).

Am observat personal ca,maestrul,chiar daca nu a explicat si acest lucru,avea bratele intinse tot timpul, nepermitand lui uke nicio clipa sa aibe vreun revers (actiune si reactiune).

Nu oricine poate sa fie uke.
Importanta lui uke este covarsitoare.

Iata alte doua expresii pronuntate de instructorul japonez:Scoala ukemi trebuie inteleasa ca o aplicatie simpla si una spectaculoasa.Sa nu cadem artistic,ci numai in urma a ceea ce executa tori, simtindu-l pe acesta printr-un atac energic si o priza(prindere) pe masura,si,desigur,fara stransori gen merghina(ex:Stiai ca ti-arat eu tie ca nu ma faci!).

Un alt capitol a fost rezervat tehnicilor din atacul ushiro ryote dori,in mod special trei moduri de executie a lui kote gaeshi.

Primiti situatia reala la atacul ushiro,a precizat maestrul,respectiv sa fim prinsi cu adevarat de la spate,si sa nu incercam sa  scapam cat mai repede.

La yokomen-uchi irimi nage(omote) intampinarea atacului lui uke a fost predata mai pe inteles dupa cum urmeaza:
La intrarea intr-un restaurant japonez,care nu are propriu-zis o usa,ci o perdea,din margele,sa ne inchipuim bratul musafirului care se ridica si da la o parte obstacolul.

Acelasi lucru se aplica si in cazul mainii atacatoare.

Dupa fiecare explicatie a maestrului se lucra intens aproximativ 10 min.

La sankyo de pilda,sensei,a luat o matura, iar coada acesteia a inchipuit-o ca drept bratul lui uke.

A rezultat o imagine concreta a lui kote-hineri respectiv rasucirea incheieturii mainii spre interior(vezi coada de la matura pe care sensei o rasucea in genul sankyo).

S-a mai lucrat kata-dori kaiten-nage,kata-doti nikkyo (omote),yokomen uchi shiho-nage,yokomen-uchi kote gaeshi,morote dori kokyu nage sau morote dori yonkyo,desigur fiecare tehnica cu diferite particularitati.

Se pot vorbi si arata mai multe dupa stagiul de la Budapesta, dar ma opresc aici.

Deplasarea la Budapesta a fost asigurata de  catre Strike Mania Euro Mall Pitesti.

Proiectul Aikikai Pitesti in lume va continua cu stagiul international de la Viena din luna decembrie 2009 cu Christian Tissier Shihan (7 Dan Aikikai).